Beschrijving
Hoe schrijf je een tekst die het gewenste effect heeft op de lezer? Hoe pak je schrijfwerk efficiënt aan? Hoe maak je van schrijven een leuke klus?
Met Schrijven met effect ontwikkel je stapsgewijs de vaardigheid om op een heldere, kernachtige en levendige manier zakelijke teksten te schrijven. Dankzij de praktische adviezen in het boek doe je dat met meer plezier en gemak. Door het uitgebreide oefenmateriaal kun je je de stof snel eigen maken.
Verschil met de vorige editie
In de vijfde druk van Schrijven met effect zijn opnieuw veel voorbeeld- en oefenzinnen geactualiseerd en afgestemd op hbo- en universitaire studenten. Er is meer advies over het professioneel maken van teksten, bijvoorbeeld door het vermijden van spreektaal en stijlbreuk. Verder is er aandacht voor de trend om zelfstandige zinnen te verbinden met komma’s in plaats van met punten. Alle oefeningen zijn nu ook online beschikbaar.
Schrijven met effect is bedoeld voor hbo- en universitaire studenten die moeten oefenen met het schrijven van zakelijke teksten en voor professionals die hun schrijfstijl willen perfectioneren. De cursus is zowel geschikt voor groepen als voor zelfstudie.
Mariët Hermans was jarenlang als manager schriftelijke communicatie verbonden aan een instituut voor opleiding en training van professionals. Tegenwoordig werkt zij als zelfstandig trainer-adviseur bedrijfscommunicatie. Zij schreef ook ‘Schrijven met effect’ en ‘Offertes schrijven die scoren’.