De essentie van China

 0,00

Communicatie – Zakendoen – Marketing

Jeanne Boden

Artikelnummer: 9789046901564 Categorieën: ,

Beschrijving

Lange tijd was China een land ergens in het verre Oosten waar niemand een precies beeld van had. Vandaag haalt China dagelijks het nieuws: de invloed en de aantrekkingskracht van China lijken grenzeloos. Maar hoe is het gesteld met onze kennis van het land? Hoe scherp is het beeld dat we hebben? Hoe is dat beeld ontstaan en waarop is het gebaseerd?
De essentie van China helpt mensen die China willen doorgronden op gang en biedt een leidraad voor iedereen die in interactie treedt met Chinezen.

Het boek bestaat uit twee delen. Het eerste deel belicht de Chinese cultuur en maatschappij met onderwerpen als geografie, bevolking, geschiedenis, taal, cultuurverschillen met het Westen, filosofie en politiek. Het tweede deel gaat over zakendoen en marketing in China. Aan de orde komen bedrijfscultuur, arbeidsmarkt, economie, wetgeving, netwerken, strategisch denken en communicatie. Praktische voorbeelden en toelichtingen van ervaringsdeskundigen wisselen de theorie af.

Deze tweede druk is geheel geactualiseerd. Vooral recente politieke en economische ontwikkelingen zijn verwerkt. Ook is er een nieuw hoofdstuk toegevoegd over marketing.

Jeanne Boden is doctor in de sinologie in de Oosterse Talen en Culturen. Ze publiceerde talloze boeken over China, kunst, en intercultureel samenwerken . Ze is directeur van Cultural Quantum, een organisatie gespecialiseerd in intercultureel samenwerken.