Dit is marketing!

 0,00

Loek ten Berge – Ellen van der Aart – Frank Hagemans – Guido Winckels

Artikelnummer: 9789046905500 Categorie:

Beschrijving

Marketing wordt vaak gezien als een synoniem voor reclame. Natuurlijk is reclame belangrijk, maar het is slechts een klein onderdeel van het brede spectrum dat marketing heet. Dit boek behandelt al die facetten en laat studenten op een toegankelijke manier kennismaken met de wereld van marketing.

Dit is marketing! bevat alle verplichte stof voor het NIMA-A-Marketing-examen en is opgedeeld in drie overzichtelijke delen.
In deel 1 wordt de marketingfilosofie behandeld met behulp van basisbegrippen uit het vak. Daarnaast is er aandacht voor het marketingplanningsproces.
In deel 2 wordt de omgevingsanalyse besproken en is er aandacht voor marktonderzoek en statistiek.
In deel 3 wordt uitgelegd hoe het marketingbeleid van een organisatie kan worden geoperationaliseerd aan de hand van de vier marketinginstrumenten; product, prijs, plaats en promotie.

Bij dit boek hoort een uitgebreide website met daarop o.a. de antwoorden op vragen bij cases uit het boek, verdiepende marketingmaterie en NIMA-A-oefenexamens.

In deze derde, herziene druk zijn onder meer voorbeelden en cases geactualiseerd en wordt online marketing uitgebreider besproken, met ook aandacht voor video marketing en digital analytics.

Dit is marketing! is bedoeld voor studenten aan commerciële opleidingen op hbo-niveau. Daarnaast is het goed te gebruiken voor zelfstandigen die hun NIMA-A-Marketing-certificaat willen halen.

De auteurs hebben ruime ervaring binnen het marketingvak en geven, vanuit hun eigen expertise, een compleet beeld van alle marketingaspecten.

Loek ten Berge was tot voor kort als docent verbonden aan de Faculteit Economie en Management van de Hogeschool Utrecht en heeft ruime ervaring in het marketingvak.