Beschrijving
Ondernemers zijn voortdurend bezig om opdrachten binnen te halen. Een belangrijk middel daarbij is een wervende offerte. Hoe kun je een offerte zo schrijven dat een klant jou de opdracht gunt?
In Offertes schrijven die scoren laat de auteur zien hoe je offertes schrijft die zich onderscheiden van die van de concurrenten. Het accent ligt daarbij op maatwerkoffertes voor diensten en producten. Offertes worden in dit boek in de bredere context van het commerciële traject geplaatst. Elk hoofdstuk bevat leerdoelen, veel voorbeelden en opdrachten om te toetsen of de stof begrepen is. De uitwerking van deze opdrachten is achter in het boek te vinden.
Dit boek is bedoeld voor iedereen die wervende offertes wil schrijven. Dat kunnen studenten zijn die een opleiding volgen in een commerciële richting, maar ook professionals.
Mariët Hermans was jarenlang als manager schriftelijke communicatie verbonden aan een instituut voor opleiding en training van professionals. Tegenwoordig werkt zij als zelfstandig trainer-adviseur bedrijfscommunicatie. Zij schreef ook Schrijven met effect en Offertes schrijven die scoren.