Beschrijving
Wie zich wil oriënteren op het geven van communicatieadvies komt doorgaans uit bij literatuur waarin óf alleen communicatie óf alleen advisering aan bod komt. In dit werkboek brengt Peter t Lam beide begrippen op evenwichtige en schematische wijze samen. Allereerst wordt het begrip communicatieadvisering in kaart gebracht aan de hand van ervaringen van professionals en richtlijnen van beroepsorganisaties en opleidingen. Daarna komen zowel het werkveld van de communicatie als het begrip advisering in algemene zin aan bod. Dit mondt uit in de presentatie van een praktisch hanteerbaar schema voor communicatieadvies. Vervolgens wordt aan de hand van casussen getoond wat goed advies is op het gebied van de interne communicatie, koers en imago van de organisatie en de marketingcommunicatie. Ten slotte komen praktische en zakelijke aspecten van advisering aan bod zoals het adviesgesprek, de adviesrapportage en de implementatie van het advies.
Peter t Lam is docent communicatie aan de School of Communication, Media & Music van Hogeschool INHOLLAND te Diemen. Hij is daar tevens associate lector Publieke Meningsvorming. Eerder verscheen van zijn hand het Werkboek communicatieplanning.