Diversiteitscommunicatie

 0,00

Verbindende communicatie & marketing

Ingrid Tiggelovend

Artikelnummer: 9789492784049 Categorieën: , ,

Beschrijving

We leven in een kleurrijke samenleving. Burgers gericht aanspreken vraagt meer van organisaties dan ooit tevoren. Hoe leggen we de brug naar diverse burgers en gebruikers die (digitaal) allemaal verbonden zijn met elkaar? Met het nieuwe concept ‘diversiteitscommunicatie’ prikkelen we de lezer om doelgericht, duurzaam en geloofwaardig te communiceren, ook naar die groepen die te maken hebben met sociale ongelijkheid en discriminatie. Meer nog, met dit werkboek Diversiteitscommunicatie. Verbindende communicatie & marketing willen we medewerkers en teams in de social profit en overheidsdiensten een houvast bieden om meer aansluiting te vinden bij iedereen van de doelgroep.

“Een stevige én begrijpelijke basis voor een authentiek divers communicatiebeleid, ook naar kinderen en jongeren. Het blijft niet bij oppervlakkige tips maar is verankerd in een breder diversiteitsbeleid. Terecht is er ook aandacht voor het vermijden van kwetsing.” – Naima Charkaoui, auteur en medewerker Kinderrechtencommissariaat

“Een broodnodig boek in deze diverse samenleving. Op een heldere manier geeft Ingrid Tiggelovend vanuit de theorie handvatten over diversiteitscommunicatie die voor elke organisatie bruikbaar zijn. Ook haar expertise als uitgever van superdiverse Sesamkinderboeken zorgt ervoor dat haar verhaal bevlogen en gefundeerd is.” – Winny Ang, kinderpychiater en schrijfster

“De auteur brengt in dit boek boeiende inzichten en good practices over diversiteitscommunicatie samen. Een absolute aanrader voor iedereen die inclusief wil werken en een breed publiek wil aanspreken.” – Hanan Challouki, marketeer & oprichter Allyens / Mvslim.com