Beschrijving
Werken in teams is helemaal van nu. Meer dan ooit moeten medewerkers met elkaar communiceren en samenwerken. De nadruk ligt op het verbeteren van de effectiviteit van die samenwerking en op de interpersoonlijke aspecten van samenwerken. Dat geldt bijvoorbeeld in zorg en welzijn waar sterk wordt ingestoken op het interdisciplinair samenwerken in teams. Dit boek richt zich op de cruciale sociale vaardigheden die nodig zijn om medewerkers goed en professioneel te laten samenwerken en teamprestaties neer te zetten, zonder individuele doelen uit het oog te verliezen.
Vaardigheden voor het samenwerken in teams is een toegankelijk geschreven boek dat kernvaardigheden als samenwerken, besluitvorming, conflicthantering, voorzitten, onderhandelen, presenteren, leidinggeven en omgaan met diversiteit koppelt aan het werken in teams. Vanuit diverse sectoren vindt de gebruiker voorbeelden, oefeningen en trainingen.
Dit boek geeft opleiders in het hoger onderwijs instrumenten om samenwerking in teams een plaats te geven in het curriculum. Meer investering in de zachte (proces)kant van de samenwerking in teams sluit aan bij diverse beroepsituaties en vergroot de kans op de arbeidsmarkt van studenten.